• Isabella Ducrot, Big Aura II, 2017, Textile and pigments on paper and textile, 394 x 473 cm / 155.1 x 186.2 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Abito, 2016, Mixed media on silk, 183 x 147 cm / 72.1 x 57.9 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Temperanza (from the series Arazzi), 2019, Mixed media on textile, 129 x 77 cm / 50.79 x 30.31 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Oddio, 2019, Pigment and china ink on canvas 206 x 89 cm / 81.1 x 35 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Teiera Verde VII, 2019, Pigment and watercolor on Chinese paper, 39 x 54 x 3 cm /
    15.3 x 21.2 x 1.1 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Vasi X, 2019, Pigment and watercolor on Chinese paper 39 x 54 x 3 cm / 15.3 x 21.2 x 1.1 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Bende Sacre, 2018, Tibetan textile on paper, 194,5 x 64,5 cm / 76.6 x 25.4 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Bende Sacre, 2018, Tibetan textile on paper 194,5 x 64,5 cm / 76.6 x 25.4 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Katha X, 2013, 158.5 x 59,5 x 3 cm /
    62.4 x 23.43 x 1.18 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Bella Terra XXVII, 2019, Watercolor, pigment, china ink and pencil on Chinese paper, 39 x 54 x 3 cm / 15.3 x 21.2 x 1.1 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Bella Terra XXXI, 2019, Watercolor, pigment, china ink and pencil on Chinese paper, 39 x 54 x 3 cm / 15.3 x 21.2 x 1.1 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Bella Terra XXXVIII, 2019, Watercolor, pigment, china ink and pencil on Chinese paper, 39 x 54 x 3 cm / 15.3 x 21.2 x 1.1 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Amore, 2019, China ink and pencil on paper, 25 x 35 cm / 9.8 x 13.7 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Amore, 2019, China ink on paper, 30 x 40 cm / 11.8 x 15.7 in.
    Photo: Mareike Tocha
  • Isabella Ducrot, Amore, 2019, China ink on paper, 30 x 40 cm / 11.8 x 15.7 in.
    Photo: Mareike Tocha

ISABELLA DUCROT

 

Born 1931 in Naples, Italy

Lives and works in Rome, Italy

 

Isabella Ducrot is known for her devoted use of woven cloth as the founding material of her paintings. Through her extensive travels in Asia she has assembled a sublime collection of antique textiles, originating primarily from Turkey, India, China, Tibet and Afghanistan. Fascinated by the presence of rhythm and rhyme within such textiles, she has made it her artistic mission to transform them into objects which express the rhythm of life.

 

The formal focus of Ducrot’s work varies between landscapes, vases and teapots to more spiritual subjects such as Tibetan votive scarves, which she refers to as Bende Sacre (sacred bandages). Throughout her practice is a palpable vocal, musical aspect. She seeks with her compositions of rivers, skies, stars, moons and trees to compose laudative songs for the earth’s fundamental virtues and the urge to protect them. With her Bende Sacre, Ducrot in an equally poetic and vocal sense imagines the very fabric of the scarf growing in unison with divine messages.

 

Isabella Ducrot’s recent solo shows include Galerie Mezzanin, Geneva (2020); Galerie Gisela Capitain, Cologne (2019); and Spazio Parlato, Palermo (2018). In 2014 she had a major exhibition at the Galleria Nazionale d’Arte Moderna e Contemporanea in Rome. In 1993 she showed her work at the Venice Biennale. Isabella Ducrot is also the author of numerous publications, including La stoffa a quadri (also translated and published in English as The Checkered Cloth), 2019; Suonno. Il sonno e il sogno nella canzone napoletana, 2012; Fallaste Corazón, 2012; Pensiero religioso ed elettricità, 2011; La Matassa Primordale, 2008; and Bianca di Pelle, 1995

 

 

Geboren 1931 in Neapel, Italien

Lebt und arbeitet in Rom, Italien

 

Isabella Ducrot ist bekannt für die hingebungsvolle Verwendung von gewebtem Stoff als Ausgangsmaterial ihrer Gemälde. Durch ausgedehnte Reisen in Asien hat sie eine umfangreiche Sammlung antiker Textilien zusammengetragen, die hauptsächlich aus der Türkei, Indien, China, Tibet und Afghanistan stammen. Fasziniert von der Präsenz von Struktur und Repetition innerhalb solcher Textilien hat sie es sich zur künstlerischen Aufgabe gemacht, diese in Objekte zu verwandeln, die den Rhythmus des Lebens ausdrücken.

 

Der formale Schwerpunkt von Ducrots Werk variiert zwischen Landschaften, Alltagsobjekten wie Vasen und Teekannen bis hin zu spirituelleren Motiven wie tibetischen Votivschals, die sie als Bende Sacre (Sakraler Segen) bezeichnet. In ihrer gesamten künstlerischen Praxis ist ein stimmlicher, musikalischer Aspekt spürbar. Ihre Kompositionen von Flüssen, Himmeln, Sternen, Monden und Bäumen stellen die fundamentale Schönheit der Erde dar und zeugen von Ducrots Drang, sie zu bewahren. Mit den Bende Sacre stellt sich Ducrot in einem ebenso poetischen wie stimmlichen Sinne das Gewebe des Schals vor, das im Einklang mit göttlichen Botschaften wächst.

 

Isabella Ducrots jüngste Einzelausstellungen fanden unter anderem in der Galerie Mezzanin, Genf (2020), der Galerie Gisela Capitain, Köln (2019) und dem Spazio Parlato, Palermo (2018) statt. Im Jahr 2014 hatte sie eine große Ausstellung in der Galleria Nazionale d’Arte Moderna e Contemporanea in Rom. 1993 zeigte Ducrot ihre Arbeiten auf der Biennale von Venedig. Isabella Ducrot ist Autorin zahlreicher Publikationen, darunter La stoffa a quadri (im Englischen erschienen, The Checkered Cloth), 2019; Suonno. Il sonno e il sogno nella canzone napoletana, 2012; Fallaste Corazón, 2012; Pensiero religioso ed elettricità, 2011; La Matassa Primordale, 2008; und Bianca di Pelle, 1995.

 

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